Lato i kuchnia

Lato jest czasem, który sprzyja temu, by jeść, eksperymentować kulinarnie, degustować potrawy, zachwycać się nimi, poznawać nowe smaki. Jednym słowem rozpieszczać swoje podniebienie. Lecz warto w tym wszystkim zwrócić szczególną uwagę na konsumpcję warzyw i owoców. A zwłaszcza osoby otyłe muszą o tym pamiętać, by nadmierny apetyt zaspakajać warzywami i owocami niskokalorycznymi. Przy czym wracać uwagę na kaloryczność produktów, gdyż są wśród nich i takie, które posiadają sporo kalorii. Przykładem może być banan, który w swej średniej wielkości ma około 100 kcal. I choć spożywanie warzyw i owoców nie przyniesie natychmiastowego widocznego efektu, to jednak niemalże zaraz po rozpoczęciu diety poczujemy się lżejsi.

Niekoniecznie od razy trzeba być wegetarianinem, czy weganinem. Lecz starać się być osobą, która się dobrze odżywia. Dobrze, to znaczy racjonalnie i zdrowo. Bo spożywa dużo cennego pokarmu, czyli owoców i warzyw. Inne natomiast produkty żywnościowe łącznie z produktami mięsnym w umiarkowanych ilościach. I w zależności od rodzaju wykonywanej pracy. Im praca cięższa, tym dieta bogatsza. I odwrotnie.